a

maandag 1 december 2008

Zwarteschapenpopulisme

Tele2 is synoniem met - diplomatiek uitgedrukt - 'avontuurlijke' producten en diensten, en kafkaëske helpdesks. Het goedkope zwarte schaap in Telecomanië. De pay-off van hun (op zich leuke) reclamespot is: 'Born to be cheap'. Het zwarte telecomschaap Frank is goedbeschouwd een populist, want populisten bedrijven goedkope politiek. En populisten zijn 'born to be cheap'. Na de centenman Sinke heeft nu ook spindoctor Kay van der Linde Trots Op Nederland verlaten. Ook hij kwam erachter dat TON een soort vat is, en dat holle vaten het hardst klinken. Net als holle reclamespots (Born to be cheap).
Zoals bekend buigt R. Verdonk naar links noch rechts, en is de koers rechtdoor. Denk daarbij maar aan een andere reclamespot, die van Hans Anders: een automobilist neemt een rotonde rechtdoor, daarbij fraaie beplanting in het midden vernielend. Populisme probeert fatsoenlijke middenpartijen te vernielen, die godzijdank nog altijd de core business van de Nederlandse politiek vormen. (Ingenieur N)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten