a

woensdag 3 december 2008

Klantonvriendelijkheid (2)

Waarom zijn veel grote nutsbedrijven, dus ook pensioenfondsen, telefonisch onbereikbaar? Omdat ze geen boodschap aan je hebben. Ouden van dagen, inburgeraars,
zij die geen computer hebben, zij die niet met een computer kunnen omgaan etc. zijn de klos. Deze jongens zijn (vaak) monopolist of maken monopolistische afspraken (kartelvorming). Ze kunnen dus ronduit klantonvriendelijk zijn.
Dit soort geldmachines verdienen veel geld met zaken die ik ze helemaal niet gevraagd heb, zoals het spelen voor bank of verzekeraar, zijn praktisch oncontroleerbaar, en de winst gaat via allerlei juridische constructies naar de aandeelhouders van die constructies, in plaats van dat het terugvloeit naar ons, door bijvoorbeeld de premies te verlagen.
Je hebt nog geluk als ze niet 'overnight' je pensioensfonds verkopen aan de hoogst biedende, zoals het pensioenfonds voor havenwerkers in Rotterdam..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten