a

dinsdag 2 december 2008

Ik nodig u uit.

Er zijn veel nutsbedrijven. Heus niet alleen gas-, water- en electriciteitsbedrijven. Maar in principe zijn pensioenfondsen, de Post, de Telefoon, de Kabel, de Televisie, de Gemeente, de Staat, de Belasting, de Politie, de NS, het Ziekenhuis, en -God betere- de Bank ook Nutsbedrijven. En dan ben ik helemaal niet volledig.
Nu hebben veel van die Nutsbedrijven de definitie van het woord ‘nut’ al enige tijd op eigen houtje gewijzigd (tip voor de redactie van de Van Dale). Nut voor het volk is tegenwoordig Nut voor de eigen topmanagers en aandeelhouders: het zijn geldmachines geworden.
Als ik daarvan voorbeelden ga geven heb ik over twee dagen een boek. Maar dat hoef ik niet te schrijven, want jullie, geachte lezers, hebben daar zelf al zoveel voorbeelden van in jullie eigen ‘pocket’ dat dat nou weer niet nodig is (het gaat niet alleen om geld, maar ook om arrogantie, klantonvriendelijkheid, communicatie, stompzinnig gedrag, ('kastje naar de muur' wordt waarschijnlijk te lang).

Geachte lezers, ik daag u hierbij uit om één van jullie eigen ervaringen op schrift te stellen en aan mij te doen toekomen. De eis blijft edoch: kort en krachtig, en liefst met humor (eigen naam er onder is niet nodig, maar dan wel graag een pseudoniem).

PS. Een langere blog (dan 150 woorden) mag ook, maar die wordt in gedeelten geplaatst of op mijn andere weblog (Arians kronkels).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten