a

maandag 2 februari 2009

Technologie

De 'belastingtelefoon' aan de lijn: ze laten weten dat ik een toetstoestel nodig heb om een bepaalde afdeling te bereiken, terwijl ik belde om te melden dat ik nog een draaischijf heb.
De technologie elimineert alle oudere systemen, zoals banken de persoonlijke behandeling vervangen door internet. Hier is sprake van een stilzwijgend maar hardnekkig complot. Individualisme in de technologie, daar snakte ik naar. Zorgt ervoor dat alles naast elkaar blijft bestaan en niet het eerdere verdringt en dus de vrijheid belemmert. Dus: kaars, lantaarn, gloeilamp, spaarlamp, LED-lamp, pen en papier, drukletter, typmachien, tekstverwerker, computer, enzovoort naast elkaar behouden. (Wijnand Steemers in 'Mijn Guitaar', Wageningen 2009).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten