a

donderdag 8 januari 2009

Daar zakt mijn broek van af

Ondanks de bittere kou (het vriest soms meer dan 10 graden!!!) mogen meisjes van sommige Reformatorische scholen geen broek aan, zelfs niet op de fiets! Vrouwen moeten zich in deze sectarische kring in hun kleding onderscheiden van mannen.

De oplossing is simpel: schoolleiders en andere 'mannen' van dit type 'Christenen' moeten in de winter een maand in rok en de meisjes in broek. Dat is eerlijker en zou dit probleem direct oplossen.
Overigens: waar staat in de Bijbel dat mannen een broek en vrouwen een rok dragen? Bij mijn weten liepen in Palestina vroeger alle mensen in rok rond!!!
Vrouwen hebben in ultra-reformatorische kring op bijbelse grond niets in te brengen. Ze moeten kinderen baren, in hun eigen tijd grootbrengen en hun man dienen.
Er is nog een manier om die vervelende autoritaire mannetjes tot inkeer te brengen: laat ze (via de rechter) de rekening betalen van nierbekken- en andere ontstekingen als gevolg van deze dappere daad (en de verdere gevolgen van dit soort ontstekingen, zoals steriliteit bijvoorbeeld).
Ouders, je kan ook (dreigen met) je kind van school af (te) halen: dat kost de school per leerling heel veel geld. Daar zijn deze mannetjes ook heel gevoelig voor.

Als ik ouder van zo'n meisje was zou ik de school ook aanklagen voor kindermishandeling.
Als ik de meisjes was liet ik mijn kinderen nooit naar zo'n school gaan.
Als ik God was zou ik onmiddelijk straffen. (AvD)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten